MODERNA HRVATSKA

MODERNA HRVATSKAPočetna stranicaO udruziKartaKontakti
Teme
Programski dokumenti
Početna >> Zdravlje za sve >> Vitaminom C zaustavite rak, srčane bolesti i dijabetes
Zdravlje za sve

Vitaminom C zaustavite rak, srčane bolesti i dijabetes

Vitamin C je izrazito važan nutrijent u našem organizmu. Povezuje se s liječenjem svih bolesti, od dijabetesa, prehlade do raka. Većina životinjskih vrsta sposobna je sama proizvoditi ga, no ne i ljudi. Mi ga moramo konzumirati iz namirnica ili dodataka prehrani. Vitamin C utječe na stvaranje kolagena, koji se nalazi u kostima i ligamentima, krvnim žilama i tetivama. Također stvara neurotransmitere koji utječu na funkcije mozga i naše raspoloženje. Pomaže stvaranje vitamina E, štiti od slobodnih radikala i poboljšava apsorpciju željeza.

Prehlada

Kada kažete vitamin C, prvo na što pomislite jest prehlada. Njegova se konzumacija preporučuje za osnaživanje imuniteta, kako bi se što lakše oduprijeti gripi ili prehladi. Često se okrećemo ovom glavnom vitaminu tek kada se razbolimo, no liječnici nas uvjeravaju kako na taj način nećemo utjecati na razvoj bolesti. U organizam moramo ulagati prije nego li bolest nastupi.

Rak

Američki Nacionalni institut za zdravlje napominje kako vitamin C ne sprječava rak, nego njegova konzumacija putem injekcija smanjuje rast tumora za čak 53 posto. Vrste raka koje su posebno pogođene vitaminom C su rak usta, grla, glasnica, trbuha, debelog crijeva i pluća.  Istraživanje koje je obuhvatilo 870 muškaraca kroz razdoblje od 25 godina pokazalo je kako 83 miligrama vitamina C dnevno smanjuje rak pluća 64 posto.

Srčane bolesti

Bolesti krvožilnog sustava su se smanjile za 42 posto kod muškaraca koji su uzimali 50 miligrama vitamina C dnevno. Međutim, žene nisu prošle toliko dobro, njihova se stopa bolesti smanjila za 25 posto.

Moždani udar

apanski istraživači koji su pregledali 2,000 ispitanika, ustanovili su 54 posto manji rizik od moždanog udara kod osoba koje jedu voće i povrće šest do sedam dana u tjednu. Osobe koje su jele povrće manje od dva puta tjedno izložile su se većem riziku.

Dijabetes

Engleski su se stručnjaci fokusirali na povezanost između vitamina C i dijabetesa. Pregledali su povijest bolesti mnogih pacijenata i ustanovili kako oni koji konzumiraju visoke količine vitamina C imaju 22 posto niže šanse za dobivanje dijabetesa. Vitamin C je u velikim količinama sadržan u agrumima, peršinu, paprici, papaji, kupusu i kiselom kupusu (sarma). Iznenađujuće, kiseli kupus ima više vitamina C nego agrumi naranča, limun i grejp. Ovo je pravo mjesto za negiranje urbanog mita koji kola godinama: velike količine vitamina C neće uzrokovati ćelavost!

 

Datum: 30.10.2009 I Autor: MoH/Ordinacija.hr
Povratak I Ispiši članak Vrh stranice
Zdravlje za sve - Prethodni članci

Nova otkrića u širenju Alzheimerove bolesti

Alzheimerova bolest širi se predvidljivim putevima iz jednog dijela mozga u drugi preko dodirnih točaka živčanih stanica, tzv. sinapsi, pokazalo je novo američko istraživanje.

Datum: 03.02.2012 I Autor: MoH/Pliva zdravlje Vrh stranice

Pješaci, slušanje glazbe s mp3 playera je opasno!

Ako volite slušati glazbu iz mp3 playera ili sličnog prijenosnog gadgeta dok pješke idete na posao, mogli biste razmisliti o ovoj opasnoj navici. Oprez!

Datum: 20.01.2012 I Autor: MoH/Ordinacija.hr Vrh stranice

Prehranom protiv moždanog udara

Iako prehrana s visokim udjelom bjelančevina može biti korisna nisu svi proteini isti - konzumiranje velikih količina crvenog mesa povećava rizik od moždanog udara dok ga bijelo mese smanjuje, prema američkom istraživanju.

Datum: 13.01.2012 I Autor: MoH/Pliva zdravlje Vrh stranice

Zeleni čaj štiti od gripe bolje nego cjepivo

Osim cijepljenja protiv sezonske gripe postoje određeni koraci koje možete poduzeti kako bi se zaštitili od ove zarazne bolesti i osigurali bezbrižnu zimu.

Datum: 09.12.2011 I Autor: MoH/Ordinacija.hr Vrh stranice
Zdravlje za sve - Ostali članci
Mutacija gena povećava rizik od raka kože
Datum: 18.11.2011 I Autor: MoH/Ordinacija.hr
Prepečeno meso udvostručuje rizik od raka
Datum: 11.11.2011 I Autor: MoH/Ordinacija.hr
Hzzo nabavio 600 000 doza cjepiva protiv gripe
Datum: 04.11.2011 I Autor: MoH/Pliva zdravlje
Ladica za povrće je najopasniji dio hladnjaka
Datum: 28.10.2011 I Autor: MoH/Ordinacija.hr
Pravilnom prehranom do zdravog osmjeha
Datum: 21.10.2011 I Autor: MoH/Ordinacija.hr
Sirovo mlijeko smanjuje rizik od astme i alergija
Datum: 06.10.2011 I Autor: MoH/Pliva zdravlje
Vitaminom D snizite rizik od raka debelog crijeva
Datum: 30.09.2011 I Autor: MoH/Ordinacija.hr
Detoksikacija grožđem
Datum: 23.09.2011 I Autor: MoH/Pliva zdravlje
Visoka temperatura smanjuje učinkovitost lijekova
Datum: 26.08.2011 I Autor: MoH/Plivazdravlje.hr
Stručnjaci oboljelima od raka preporučuju tjelesnu aktivnost
Datum: 18.08.2011 I Autor: MoH/Plivazdravlje.hr
Pregled arhive
 
Projekti
Partneri