MODERNA HRVATSKA

MODERNA HRVATSKAPočetna stranicaO udruziKartaKontakti
Teme
Programski dokumenti
Početna >> Zdravlje za sve >> Obolijevanje od Alzheimerove bolesti povezano sa životnim stilom
Zdravlje za sve

Obolijevanje od Alzheimerove bolesti povezano sa životnim stilom

7 faktora rizika bitno povećava opasnost od Alzheimerove bolesti, a tih se 7 faktora rizika, uglavnom povezanih s načinom života, povezuje s gotovo polovicom slučajeva u svijetu. Prema matematičkom modelu istraživača Kalifornijskog sveučilišta, smanjenje rizičnih faktora za 25% moglo bi spriječiti više od 3 milijuna slučajeva Alzheimerove bolesti u svijetu.

Smanjenje od samo 10% predstavljalo bi spas za milijun slučajeva.

Kako bi došla do tog zaključka, ekipa Deborah Barnes procijenila je broj slučajeva trenutno primjenjivih na svaki pretpostavljeni čimbenik opasnosti u svijetu.

Najznačajniji čimbenik je slaba obrazovanost (19%) jer se čini da intelektualna aktivnost ima zaštitni učinak.

Potom dolaze pušenje (14%), fizička neaktivnost (13%), depresija (11%), visoki tlak (5%), pretilost (2%) i dijabetes (2%).

"Iznenadili smo se da čimbenici životnog stila poput fizičke neaktivnosti i pušenja mogu pridonijeti jednako velikom broju slučajeva Alzheimerove bolesti kao i kardiovaskularne bolesti", izjavila je prof. Barnes.

Istraživači ističu međutim da te procjene leže na važnim pretpostavkama koje nisu dokazane: da postoji uzročnoposljedični odnos između ispitanih čimbenika opasnosti i Alzheimerove bolesti te da će njihovo smanjenje smanjiti opasnost od razvoja bolesti.Sljedeća etapa sastoji se u provođenju opsežnijeg istraživanja koje bi pokazalo može li promjena čimbenika opasnosti doista smanjiti opasnost od razvoja bolesti, istaknuli su istraživači.Njihovi rezultati objavljeni su u časopisu Lancet Neurology.

Datum: 22.07.2011 I Autor: MoH/Plivazdravlje.hr
Povratak I Ispiši članak Vrh stranice
Zdravlje za sve - Prethodni članci

Nova otkrića u širenju Alzheimerove bolesti

Alzheimerova bolest širi se predvidljivim putevima iz jednog dijela mozga u drugi preko dodirnih točaka živčanih stanica, tzv. sinapsi, pokazalo je novo američko istraživanje.

Datum: 03.02.2012 I Autor: MoH/Pliva zdravlje Vrh stranice

Pješaci, slušanje glazbe s mp3 playera je opasno!

Ako volite slušati glazbu iz mp3 playera ili sličnog prijenosnog gadgeta dok pješke idete na posao, mogli biste razmisliti o ovoj opasnoj navici. Oprez!

Datum: 20.01.2012 I Autor: MoH/Ordinacija.hr Vrh stranice

Prehranom protiv moždanog udara

Iako prehrana s visokim udjelom bjelančevina može biti korisna nisu svi proteini isti - konzumiranje velikih količina crvenog mesa povećava rizik od moždanog udara dok ga bijelo mese smanjuje, prema američkom istraživanju.

Datum: 13.01.2012 I Autor: MoH/Pliva zdravlje Vrh stranice

Zeleni čaj štiti od gripe bolje nego cjepivo

Osim cijepljenja protiv sezonske gripe postoje određeni koraci koje možete poduzeti kako bi se zaštitili od ove zarazne bolesti i osigurali bezbrižnu zimu.

Datum: 09.12.2011 I Autor: MoH/Ordinacija.hr Vrh stranice
Zdravlje za sve - Ostali članci
Mutacija gena povećava rizik od raka kože
Datum: 18.11.2011 I Autor: MoH/Ordinacija.hr
Prepečeno meso udvostručuje rizik od raka
Datum: 11.11.2011 I Autor: MoH/Ordinacija.hr
Hzzo nabavio 600 000 doza cjepiva protiv gripe
Datum: 04.11.2011 I Autor: MoH/Pliva zdravlje
Ladica za povrće je najopasniji dio hladnjaka
Datum: 28.10.2011 I Autor: MoH/Ordinacija.hr
Pravilnom prehranom do zdravog osmjeha
Datum: 21.10.2011 I Autor: MoH/Ordinacija.hr
Sirovo mlijeko smanjuje rizik od astme i alergija
Datum: 06.10.2011 I Autor: MoH/Pliva zdravlje
Vitaminom D snizite rizik od raka debelog crijeva
Datum: 30.09.2011 I Autor: MoH/Ordinacija.hr
Detoksikacija grožđem
Datum: 23.09.2011 I Autor: MoH/Pliva zdravlje
Visoka temperatura smanjuje učinkovitost lijekova
Datum: 26.08.2011 I Autor: MoH/Plivazdravlje.hr
Stručnjaci oboljelima od raka preporučuju tjelesnu aktivnost
Datum: 18.08.2011 I Autor: MoH/Plivazdravlje.hr
Pregled arhive
 
Projekti
Partneri