MODERNA HRVATSKA

MODERNA HRVATSKAPočetna stranicaO udruziKartaKontakti
Teme
Programski dokumenti
Početna >> Zdravlje za sve >> Astma češća kod osoba alergičnih na hranu
Zdravlje za sve

Astma češća kod osoba alergičnih na hranu

Ako imate tu 'sreću' da ne možete uživati u svakoj vrsti hrane, jer ste alergični na neke namirnice, američki istraživači za vas imaju još loših vijesti. Također ste izloženi većem riziku astme!

Do ovih su spoznaja došli nakon što su analizirali podatke preko 8200 djece i odraslih starih od jedne do 60 godina, čiji su zdravstveni kartoni bili uključeni u veliku Nacionalnu anketu 2005. godine. Svi su prošli pretragu za alergiju na hranu, a ustanovljeno je kako je 1,3 posto ispitanika alergično na kiki-riki, jedan posto na račiće, 0,4 posto na mlijeko te 0,2 posto na jaja.

U svjetskoj se javnosti sve više pažnje posvećuje problemu alergija na hranu, s obzirom da se prije pola stoljeća o ovoj temi nije puno znalo niti govorilo. Jednako kao što se povećala njena prisutnost, tako se povećao i  dijalog u medijima o njihovoj štetnosti.

Istraživači Nacionalnog židovskog centra zdravlja u Denveru su također zaključili kako su osobe koje su alergične na određenu vrstu hrane 3,8 puta sklonije astmi nego osobe koje mogu jesti svu hranu bez opasnosti po zdravlje. Jednako tako su alergije djelovale kao marker za ozbiljnost astme – osobe s alergijom na hranu su imale sedam puta veće izglede posjete Hitnoj službi zbog napadaja astme unatrag godinu dana prije provođenja studije nego drugi ispitanici.

"Ne razumijemo u potpunosti kako su točno alergija na hranu i astma povezani, no čini se da je veza obosmjerna. Osobe s alergijom na hranu su sklonije ozbiljnijim napadajima astme", tvrdi dr. Andy Liu, voditelj istraživanja objavljenog u stručnom časopisu of Allergy and Clinical Immunology. On savjetuje svim osobama koje znaju da su alergične na određenu hranu da s liječnikom razgovaraju o astmi. Ovim aštitnim korakom će si moguće spasiti život.

Astma je kronična opstruktivna upalna bolest dišnih putova koja uzrokuje probleme pri disanju. Karakteriziraju je neprimjereno jak imunološki odgovor i kronična upala traheobronhalnog stabla. Bolest se javlja u epizodama, što znači da se akutna pogoršanja bolesti izmjenjuju s razdobljima u kojima nema simptoma.

Datum: 12.11.2010 I Autor: MoH/Ordinacija.hr
Povratak I Ispiši članak Vrh stranice
Zdravlje za sve - Prethodni članci

Nova otkrića u širenju Alzheimerove bolesti

Alzheimerova bolest širi se predvidljivim putevima iz jednog dijela mozga u drugi preko dodirnih točaka živčanih stanica, tzv. sinapsi, pokazalo je novo američko istraživanje.

Datum: 03.02.2012 I Autor: MoH/Pliva zdravlje Vrh stranice

Pješaci, slušanje glazbe s mp3 playera je opasno!

Ako volite slušati glazbu iz mp3 playera ili sličnog prijenosnog gadgeta dok pješke idete na posao, mogli biste razmisliti o ovoj opasnoj navici. Oprez!

Datum: 20.01.2012 I Autor: MoH/Ordinacija.hr Vrh stranice

Prehranom protiv moždanog udara

Iako prehrana s visokim udjelom bjelančevina može biti korisna nisu svi proteini isti - konzumiranje velikih količina crvenog mesa povećava rizik od moždanog udara dok ga bijelo mese smanjuje, prema američkom istraživanju.

Datum: 13.01.2012 I Autor: MoH/Pliva zdravlje Vrh stranice

Zeleni čaj štiti od gripe bolje nego cjepivo

Osim cijepljenja protiv sezonske gripe postoje određeni koraci koje možete poduzeti kako bi se zaštitili od ove zarazne bolesti i osigurali bezbrižnu zimu.

Datum: 09.12.2011 I Autor: MoH/Ordinacija.hr Vrh stranice
Zdravlje za sve - Ostali članci
Mutacija gena povećava rizik od raka kože
Datum: 18.11.2011 I Autor: MoH/Ordinacija.hr
Prepečeno meso udvostručuje rizik od raka
Datum: 11.11.2011 I Autor: MoH/Ordinacija.hr
Hzzo nabavio 600 000 doza cjepiva protiv gripe
Datum: 04.11.2011 I Autor: MoH/Pliva zdravlje
Ladica za povrće je najopasniji dio hladnjaka
Datum: 28.10.2011 I Autor: MoH/Ordinacija.hr
Pravilnom prehranom do zdravog osmjeha
Datum: 21.10.2011 I Autor: MoH/Ordinacija.hr
Sirovo mlijeko smanjuje rizik od astme i alergija
Datum: 06.10.2011 I Autor: MoH/Pliva zdravlje
Vitaminom D snizite rizik od raka debelog crijeva
Datum: 30.09.2011 I Autor: MoH/Ordinacija.hr
Detoksikacija grožđem
Datum: 23.09.2011 I Autor: MoH/Pliva zdravlje
Visoka temperatura smanjuje učinkovitost lijekova
Datum: 26.08.2011 I Autor: MoH/Plivazdravlje.hr
Stručnjaci oboljelima od raka preporučuju tjelesnu aktivnost
Datum: 18.08.2011 I Autor: MoH/Plivazdravlje.hr
Pregled arhive
 
Projekti
Partneri